Friday, February 27, 2009

Luka di lukai


Sejak akhir2 ni , aku minat giler layan lagu yg tajuknye same ngn title posting aku "Luka Di lukai" yang di nyanyikan oleh Shima. Maybe ader yg menyangkakan aku ni dilukai oleh insan bernama kekasihkan?jawapan aku--> "Oh Tidak!!!" langsung tak berkaitan cinta langsung. Just memikirkan tentang diri aku yang tak tau lagi kemana arah tuju untuk masa depan. Kegembiraan aku yang orang di keliling aku tgk di luaran tak bermakna terbawa hingga ke dalam hati dan perasaan.. Tuhan jer yang tahu bertapa seksa jiwa aku ni . Bak kata lirik lagu ni "tak siapa di antara kita , hidup didunia , memilih jalan hidup yang derita". Memang bukan derita yang kita cari dalam hidup , tapi penderitaan akan hadir di dalam hidup kita walaupun dilimpahi kesenangan pada mulanya. Aku tujukan lagu ni kepada mereka yang merasakan diri mereka masih ragu-ragu di dalam hidup seperti aku .

Luka Dilukai
Artist: Shima
Kanan dan kiri
Cuba berlari
Masih ku dihujani
Tohmah dan caci
Jangan sekali
Aku diletak ke bawah
Hanya kerana jalan
Hidup yang susah
Tak siapa di antara
Kita di dunia
Memilih jalan hidup
Yang derita
Aku sering dipersenda
Dan sering dikecewa
Oleh hati mereka
Yang tak punya rasa
Ingin ku mengecap bahagia
Padamu kasih yang menjanjikan setia
Namun belum sempat ku merasa
Mimpi yang di bina
Hati mudah berdarah semula
Kerana dustanya...
Terhempas lagi Kesekian kali
Luka yang dilukai
Menguji diri
Namun begitu
Aku tabahkan semangat
Biar waktu merawat
Segalanya...

No comments:

Post a Comment